- Vállalkozásuk 20 éve indult, több telephelyváltás után jutottak el Dunaharasztira, az országban 6 telephelyet is működtetnek. Milyen elképzelésekkel indították a céget és mennyire elégedett a Csoki Hungária Kft. jelenlegi piaci helyzetével?
A cégvezető számára az egyik legfontosabb feladat hogy időben felismerje a helyzetet, hogy mikor kell koncepciómódosítással, esetleg váltással éljen. Cégem történetében a 20 év alatt kétszer nem egymást követő évben fordult elő, hogy nem tudott a cég az előző év eredményének fölé kerekedni. Igaz ez a jelenlegi évekre is ahol már 10 milliárd forintos nettó árbevétel felett produkál a cég, a mai gazdasági helyzetben is. Én elégedettnek mondhatom magam ezekkel az eredményekkel, hiszen meg tudjuk tartani, sőt erősíteni a cég stabilitását.
- Vevőszámuk folyamatosan emelkedett. Milyen formában működtetik üzletkötői hálózatukat?
Üzletkötői hálózatunk is a vevői igényekhez igazított. Ami azt jelenti, hogy bizonyos területeken - legyen az földrajzi, vagy általunk megrajzolt kereskedelmi régió - az üzletkötői, bizonyos területeken pedig a hagyományos értelemben vett C+C kereskedelemmel látjuk el vevőpartnereinket. Éles átmenetről egyik régióban sem beszélhetünk, a két fajta disztribúciós lehetőségnek az ötvözete érvényesül. Az hogy melyik a dominánsabb, az igazodik a vevők elvárásaihoz.
- A cég termékportfóliója hogyan alakult, mennyire bővült, változott?
A cég választékon tart kb 2.500 féle alapterméket, amely mellett változtatjuk a termékösszetételt. Jönnek új termékek amelyekre megfelelő pozicionálás esetén mindig kíváncsi a vevő, és vannak a megunt, vagy nem sikeres termékek is, amelyek kikerülnek a cikklistáról. Színesedik továbbá a választék a szezon termékek szortimentjével is. Ez kb. 500-600 termék.
- Hogyan tudják a nagykereskedelem piacán erősíteni pozíciójukat?
A pozíció a hatékonyság fejlesztésével tartható csak fent. Ehhez kell a versenyképes beszerzés, és a megfelelő árképzéssel kialakított árrés szint. Ez az ami egy szűk lehetőség, és költségminimalizálás mellett kivitelezhetetlen. Feladatunk optimális költségszinten a vevő számára vonzó árszint megtalálása, a megfelelő szolgáltatás mellett.
- 2007-ben megvásárolta a volt Alfa Áruház utolsó bázisát, ahol már az édességen kívül más élelmiszer kereskedelmi termékekkel is foglalkoznak. Milyen termékkereskedési terveik vannak?
Nem meglepő módon a legerősebbek a 20 évre visszatekintő édesség szektorban vagyunk. A valamikori legnagyobb Alfa áruház megvásárlásával lehetőséget láttam egyéb élelmiszer, és háztartási termékek kereskedelmére is, ami kiegészítő termékkör szerepét töltötte be a kezdetekben, de mára már bizonyos termékkörök egész szépen felzárkóztak az édesség egyes beszállítóihoz. Ehhez természetesen szállítói oldalról is kell a megfelelő hozzáállás, elhivatottság.
- 2008-ban felszámolás alatti Sweet Point Zrt. édesség gyártó részeit megvásárolta a márkanevekkel, a Sweet Point márkanévvel is. Mikorra tervezik ezeknek a termékeknek az újbóli gyártását és piacra bevezetését?
A fogyasztók tudatában mindig erős a Sweet Point márkanév. Tudjuk, hogy az ismertség halványul, de csak a megfelelő háttérrel indulhat az újrabevezetés. Arról hogy ennek mi a formája, és időzítése arról még nem szeretnék árulkodni.
- Tervezik-e saját márkás termékek bevezetését? Termék gyártásnál elsősorban bérgyártásban gondolkodnak?
Sajátmárkás termékek forgalmazásával évek óta foglalkozunk, kisebb-nagyobb sikerekkel. Sajátmárkás termékeink vannak a szeletes csokoládék, cukorkák, és ostya termékek választékában. Ez a forgalmi részarány persze nem olyan domináns mint a hálózatoknál szereplő termékek forgalmi részesedése, de ettől függetlenül jó ideje stabil forgalommal működnek.
- Milyen mértékű az exportjuk?
Exporttevékenységünk eredményeinek növelése nem szerepel a stratégiai terveink között. Sokkal inkább a hazai piaci eredményeinek megtartása, és növelése, valamint a saját import erősítése, ahol több mint 15 termékcsaláddal dolgozunk, némelyikkel hosszú évek óta. Ezen termékcsaládok Lengyelországból, Olaszországból, Szerbiából, Spanyolországból, Németországból, és Ausztriából származnak.
- Mik a további terveik? Mit szeretnének elérni?
Amennyiben a jelenlegi fejlődési szintet tartva sikerül országos lefedettségünket saját, vagy megbízható partnereinken keresztül növelni, úgy hogy megőrizzük rugalmasságunk, akkor azt hiszem még egy lépcsőfokkal fentebb vagyunk.
A Csoki Hungária Kft. honlapja: www.csokihungaria.hu |