ARCHÍV EZ A HONLAP.
- A honlap használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és felhasználásához.
További információk:
Cookie (süti) használat
- Honlapunkhoz kapcsolódóan NINCS adatkezelési tevékenység. További információk: Adatkezelés, Impresszum

  IpariHirugynokseg.hu   Hírek   Rendezvények     Szolgáltatásaink     Riportok    
IpariHírügynökség.hu : Híreink: Már az IpariCégek.hu oldalain elérhetők friss híreink Autó, jármű, közlekedés ; Robot, automatika kategóriákban is.  
2024.04.18.
. .
:
Riportok
A Gazdagmami.hu portál fejlődése 2010.11.26.
Forrás: Ipari Hírügynökség, Riportok.hu
Vida Ágnes tulajdonossal a Gazdagmami.hu portálról, eddigi eredményeikről beszélgettünk
Mióta foglalkozik az internettel és marketinggel?
 
   Internettel már 1999 óta foglalkozom, ekkor kezdtem el cikkeket írni egy online portál számára. Online marketinggel azonban csak jóval később 2007-ben kezdtem komolyan foglalkozni, amikor a saját első online vállalkozásomat indítottam.

Mi adta az ötletet és mikor indította el a ma már márkanévnek is számító Gazdagmami.hu portált? Milyen elképzelésekkel, tervekkel indult? 
 
   Az első online vállalkozásom egy kismamáknak szóló terhességről, szülésről, gyermeknevelésről szóló blog, ami néhány hónap alatt meglepően sok látogatóra és számos vásárlóra tett szert annak ellenére, hogy amikor elindítottam a kisebbik fiam mindössze 4 hónapos, a nagyobbik 2 éves volt. Sok anyuka kérdezősködött nálam akkoriban, hogyan tudnák ők is ugyanezt megcsinálni. Láttam, hogy az anyukáknak komoly igényük van arra, hogy vállalkozást indítsanak otthonról, kihasználva az internetben rejlő lehetőségeket is. Az anyák munkához való viszonya teljesen megváltozik az első gyermekük születése után, jó perspektíva lehet számukra a saját online vállalkozás, amit otthonról a gyerekek mellől tudnak elindítani, majd amikor ők már óvodába, iskolába mennek, akkor esetleg teljes munkaidőben benne dolgozni. A terv az volt, hogy nekik szeretném megmutatni, hogyan tudnak saját online vállalkozást indítani minimális, néhány ezer Forintos befektetéssel.

Melyek voltak a Gazdagmami.hu portál eddig fejlődésének főbb állomásai?
 
   Az első komoly állomás az első Gazdagmami tanfolyam elindulása volt 2008. júniusában. Ekkor mindössze 4 hónapos volt az oldal, így arra számítottam 20-30 résztvevővel fogunk majd elindulni, azonban az első 2 napban több, mint 100-an jelentkeztek a tanfolyamra, és a résztvevők többsége nagyon elégedetten zárta a 3 hónapos képzést, többen azóta sikeres vállalkozók lettek, de olyan résztvevő is volt, aki az itt megszerzett tudásnak köszönhetően talált magának állást. A következő állomás 2009. februárjában a saját munkaerőpiaci felmérésünk volt, aminek az eredményei bejárták a sajtót, az RTL Klub Fókusz című műsorától kezdve a Népszabadságon át az m1 Híradóig. 2009 őszén indult el a "nagy" Gazdagmami Tanfolyam kistestvére, a Gazdagmami START Program, amiben a vállalkozásindítással kapcsolatos alapismereteket találhatják meg az anyukák. 2010. tavaszán az Év Anyavállalata verseny hozott újabb színt az oldal életébe, a nyár folyamán pedig egy újabb sikeres élő online Gazdagmami Tanfolyamot tartottunk 130 résztvevővel, valamint elindult a haladó online vállalkozóknak szóló képzés a Gazdagmami Akadémia.

A Gazdagmami.hu portál szlogenje, a „tANYUlj és gazdagodj!" Miért ezt választotta és mit fejez ki ezzel a jó hangzó szlogennel?
 
   Nagyon fontosnak tartom, hogy az anyukák használják ki a GYES alatt otthon töltött éveket tanulásra, fejlődésre, ha ezidő alatt (ami 2 gyerek esetén 5-6, 3 gyermeknél akár 15 évig is eltarthat) teljesen kiesnek a munkaerőpiacról, nem szereznek új, gyakorlatias szakmai ismereteket, akkor később nem csak nehezebben találnak állást, de a fizetésük is jóval kevesebb lesz, mint az a végzettségük, szakmai múltjuk alapján elvárható lenne. Az anyák közel fele a GYES lejárta után azonnal álláskeresésre kényszerül, hiszen saját felmérésünk szerint az anyák 47%-a már a GYES ideje alatt elveszíti az állását. A munkaképes korú nők fele nem dolgozik Magyarországon. Ez az arány az első gyermek születése előtt még csak 20% körüli, a gyermekvállalás után azonban jelentősen megnő ez az arány.
 
Az Év Anyavállalata díjra olyan anyák pályázhattak, akik legalább egy 6 év alatti kisgyermek mellől indítottak vállalkozást. Mi adta az ötletet a nagyon sikeres pályázat kiírására? 
 
   Sokan lehetetlennek tartják, hogy vállalkozást indítsanak a gyerekek mellől. Nincs idejük, energiájuk, nem hisznek benne, hogy képesek rá és abban sem, hogy van értelme ezzel foglalkozni. A verseny résztvevői példaképek a többi anyuka számára, hiszen mindannyian legalább egy 6 év alatti gyermek mellől indítottak vállalkozást, de volt olyan anyuka is, aki 5 gyermek mellett indított vállalkozást! Szerettem volna, ha nyilvánosságot kap ez a téma a verseny révén és sok anyukának mutat utat. Az előbbi sikerült is, hiszen ez a kezdeményezés is nagy szerepet kapott a sajtóban.
 
Mennyire elégedett az Év Anyavállalat díj pályázatán részt vettek számával. Milyen folytatást tervez? 
 
   Meglepődtem, milyen sokan jelentkeztek a versenyre és azon is, hogy a verseny során összesen több, mint 100.000 szavazat érkezett. Jövőre ismét megrendezzük az Év Anyavállalatát és emellett indítunk majd egy Kismama bloggereknek szóló versenyt is.

Több könyvet is írt, melyek közül az „Apa dolgozik, Anya pénzt keres” című könyve már a címében is figyelemfelkeltő.  Mit tudhatunk meg a könyvből? Kiknek szól elsősorban ez a könyv?
 
   Ez a tanulmány közel 3 éve született, szemfelnyitónak szántam, az volt a célom vele, hogy az anyukákat megismertessem vele, miért nehéz távmunka lehetőségeket találniuk, és miért érdemes inkább a saját útjukon elindulni, önerőből vállalkozást indítaniuk, bevételi forrásokat teremteniük. Ezenkívül arra is ötleteket adok, hogyan indulhatnak el ezen az úton.

Miről szól az „50 otthoni munka” tanulmánya? Miben tér el ez a könyv a hasonló témakörű írásoktól? 
 
   Az 50 otthoni munka tanulmány célja konkrét otthoni munka-vállalkozási ötleteket adni: mit lehet otthonról kis befektetéssel elindítani, milyen képességekre, tudásra lehet vállalkozást alapozni. A tanulmány nem csak ötleteket ad, hanem a megvalósítás módjában is segítséget nyújt. Minden ötletnél elmondom, hogyan érdemes marketingezni, milyen formában lehet sikerre vinni az adott vállalkozást.

A Gazdagmami.hu portálnak is van YouTube, Twitter és Facebook oldala is. Milyen formában számít a közösségi oldalaik fejlődésére?
 
   Az elmúlt 1 évben robbanásszerű fejlődésnek indultak a közösségi oldalak és ez a trend minket sem kerülhetett el. Már 2008 óta használtam mind a 3 szolgáltatást, mégis 2009 őszén kezdett el igazán nagy léptekben beindulni mindhárom oldal a magyar piacon. Egyre több látogatónk, vásárlónk érkezik ezekről a csatornákról, egyre többen vannak, akik itt találkoznak elsőként a Gazdagmami oldallal. Éppen ezért folyamatosan használom mindhármat, és folyamatosan tesztelem az újabb megjelenési lehetőségeket, kommunikációs módszereket ezeken a csatornákon is.

Mik a további tervei? Mit szeretne megvalósítani?  
 
   A Gazdagmami oldal küldetése továbbra is változatlan, ezért szeretném még szélesebb kör számára elérhetővé tenni azokat a lehetőségeket, amiket nyújtunk. Jövőre elsősorban az élő képzéseink számát szeretném megnövelni, a kismamák igényeiből adódóan elsősorban online képzések, webináriumok formájában. Emellett pedig szeretném folytatni a tavaly nagyon népszerű turné sorozatot is, amelynek keretén belül vidéki helyszínekre látogatok el és tartok előadásokat a kismamáknak, már most 5 helyre van meghívásom a jövő évre.

A Gazdagmami.hu portál elérhetősége: www.gazdagmami.hu 
« vissza
További riportok
Riportok bővítése ITT MEGSZŰNT ! 2013.10.23.
Riportok: A Hörmann Hungária Kft. a minőségi ajtók, kapuk szakértője 2012.11.12.
Riportok: A Mercedes-Benz Hungária Kft. Magyarországon is a biztonságos közlekedésért 2012.06.05.
Riportok: A Magyar Pékszövetség a 2012-es FOODAPEST és UKBA kiállításon 2012.02.05.
Riportok: A Magyar Turizmus Zrt. 2012. évi tervei 2012.02.02.
YouTube.com/IpariHírügynökség - Nézd meg videóinkat!   
2023.11.03-tól beállítva az új honlapunk cégkeresője:
Keresünk-Kínálunk
Eladó Ipari Cégeket:


Ipari Hírügynökség: Ipari, Ipari Hírek, Sajtóközlemények, Riportok, VideoRiportok, Ipar, Környezet, Táj, Természet, Videók, Sajtófotók
Az ipar hírei!


Főoldal |
Keresés:  
Az Ipari Hírügynökség oldalain független, gazdasági híreket jelentetünk meg.